En el següent link, podreu trobar una reflexió sobre el valor afegit de la nostra escola. Això s'ha publicat a Rubitv.cat.
http://www.rubitv.cat/20120315/1431/el-valor-afegit-de-la-nostra-escola
El valor afegit de l'escola Pau Casals
Potser heu
sentit com des de l’AMPA del Pau Casals estem treballant activament per a la
millora de l’edifici de l’escola on aprenen les nostres filles i fills. Avui us
volem també transmetre perquè vam escollir aquesta escola i de què estem
orgullosos.
Precisament en
part per ser la primera escola pública de Rubí amb gairebé 50 anys d’història.
Té aules molt àmplies que permeten tot tipus d’agrupament (abans eren més de 40
alumnes). Quan et passeges per l’interior hi ha llum natural per tot arreu, uns
patis grans per a córrer i jugar, amb sorra i arbres que ens permeten el
contacte amb la terra i, el més important,
la creativitat en el joc.
Portem molts
anys convivint famílies de diferents orígens, i ens encanta com ho treballa el
projecte educatiu: amb la voluntat explícita de treballar les diferències i de
viure-les com a enriquidores. No hi ha persones iguals i no n'hi ha cap de millor. Preparem les criatures per a viure en
la diversa societat actual.
Ens agrada fer
activitats tots i totes juntes per a treballar la convivència, la
responsabilitat i l’autonomia dels infants amb activitats entre alumnes de
diferents edats, organitzant les festes tradicionals, el projecte de padrins
entre P5 i 5è...
Basem una bona
part de les activitats en l'experimentació. Això motiva molts els alumnes que
sovint volen aprendre més i més.
Al parvulari
és fa molt incís en l’expressió oral: qui sap explicar bé un fet després li és
més fàcil escriure-ho. Amb el sistema de
lectoescriptura global aprenem primer els significat de les paraules i frases
abans que analitzar i representar les lletres, evitant alumnes que aprenen la
mecànica de llegir però que no entenen el que llegeixen. Mitjançant projectes i racons els alumnes
aprenen al seu ritme i trobem els més avançats que a l’inici de p5 ja comencen
a llegir i deixem espai pels que necessiten madurar, no els cansem abans de
temps, i així aconseguir l’èxit.
Aquesta manera
de treballar promou un aprenentatge significatiu: els alumnes apliquen el que
aprenen i trobem el sentit. També permet (tot i que les retallades ho
compliquen) una veritable atenció a la diversitat, als ritmes i necessitats de
cada infant, al seu protagonisme en el procés d'aprenentatge, per tal de generar desig d'aprendre i
l'autonomia de les criatures en la recerca de saber .
Cada any es
fan, a part dels projectes escollits per l'alumnat a cada aula, un projecte transversal de tota l’escola,
fomentant compartir i construir plegades la comunitat escolar de la qual totes
i tots formem part. Aquests darrers cursos hem treballat la salut, la pau,
l'edat mitjana o l’aigua.
Altres i, no
menys importants bases del projecte educatiu de la nostra escola, són
l'aprenentatge global que dóna importància a més coses que els propis
coneixements curriculars com ara la gestió de les emocions, la resolució de
conflictes, l'estímul de la creativitat (només cal veure els treballs plàstics
que s’exposen als passadissos i aules, i tenim equipada l’aula de musica amb
ordinadors i teclats per a cada 2 alumnes),
l’anglès des de P-3 o les noves tecnologies (pissarres digitals a
gairebé totes les aules).
També cal
destacar la bona convivència entre mestres i el percentatge de professors fixes
que donen estabilitat i ajuden a crear i fer seguiment d’un projecte educatiu
de qualitat. Els pares i mares també volem destacar la bona entesa de l’equip
docent amb les famílies: ens impliquem en el dia a dia de l'escola ja sigui a
través de L'AMPA i les activitats extracurriculars, com a través d’activitats
concretes: català per a persones nouvingudes, cantada de nadales, concurs de
màscares, la maleta viatgera, etc.
Com que aquest projecte educatiu ens agrada tant i
l’edifici, encara que vellet, mostra moltes qualitats, des de l’AMPA
continuarem treballant, ara més que mai, per la millora del Pau Casals.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)